Borong Botol Susu Qhaliff

Monday, August 15, 2016

Assalamualaikum wbt

Borong Botol Susu Qhaliff  |  Sabtu lepas aku menghabiskan masa dekat bandar.. Menyelesaikan beberapa urusan yang harus diselesaikan.. hehe.. Termasuklah mencari barang-barang yang telah aku listkan.. Salah satu barang yang ada dalam list aku adalah botol susu si Qhaliff.. Botol susu dia dah lama tak bertukar.. Pengasuh pown mintak satu lagik botol baru.. 

Pigeon Peristaltic Plus

Qhaliff memang guna botol susu Pigeon Peristaltic Plus ni dari baby lagi.. Botol susu ni aje yang dia terima.. Yang lain-lain semua dia tak nak.. Sebab tu la aku masih setia dengan botol susu ni.. Risau nak tukar botol lain, takut dia tak nak... Rugi ohh..!!

Sabtu tu aku terjah Butik Manjaku dulu... Usha-usha dekat sana kot-kot ada sale kan... Baru syok nak membeli kalau ada sale kan.. Botol tu mahai kowt wehh...!! Tapi malangnya tak de sale la pulak dekat Butik Manjaku.. Aku tawakal pulak pergi ke Parkson.. Dengan harapan ada sales dekat sana.. Sampai aje dekat parkson terus meluru bahagian Pigeon.. Woohaaaaa... Ada sales wehhh...!! Horreeyyyy...

Plan asalnye nak beli 2 botol aje.. Harga Asal botol susu ni RM 60 lebih jugak untuk satu unit... After sale 40% dapatlah dengan harga RM36.24 sahaja untuk satu botol.. Alhamdulillah.. Terus aje aku memborong 3 botol susu Pigeon Peristaltic Plus tu.. Time tu rasa cam nak rembat semua sekali botol yang ada atas rak tu.. Haha.. Gile betol.. Bukan senang nak dapat harga camni tau.. Jarang-jarang jerk sales dapat harga camni.. Separuh harga tu wehh..  Aku beli jugak puting yang saiz besar sikit untuk Qhaliff.. Puting pada botol tu, lubang dia kecik sangat.. Kang mengamok pulak si kecik tu.. Hehe..


Dapat amek gambar 2 botol aje.. Satu lagik dah rasmi lebih awal.. Haha.. Tak menyempat kan.. Aku suka botol ni sebab botol ni plastik dia macam kaca.. Takkan kuning sebab botol nye memang dah kuning ye.. kiki... Kelemahan botol ni, bila dah lama-lama dia akan calar.. Biasalah kalau dah guna dan basuh dengan kerap, calar lah dia kan.. Tak nak calar sila beli dan simpan ye.. ahakz.. Tapi penggunaannya agak lama dari botol biasa... Best sangat botol susu ni..


Dah letih mencari barang, kitorang berhenti makan dulu.. Si kecik dah kelaparan.. Kesian pulak... hehe.. Kemain lagik bila ajak bergambar.. Buat macam-macam gaya memek muka.. Gut Boy...!!


2 comments:

  1. QHALIFF sayang...hye..dapat botol susu baru ea..rezeki Qhaliff tu ada sale.. :)

    ReplyDelete